Из „Дневникът на една
психоложка: моята лична терапия и
прозрения чрез другите”.
м. и-н, 11 юни 2013
м. и-н, 11 юни 2013
ДЕТЕТО И ПЕПЕРУДИТЕ
Днес, като
влезе в кабинета, установи, че си има компания: една голяма пеперуда се блъскаше
деликатно в голямото стъкло откъм улицата. Приличаше на нощна пеперуда. Какво
ли правеше по това време на деня тук, в центъра на града? Махна с ръка към този
въпрос без отговор и се съсредоточи в теущите си ангажименти.
Денят течеше с
обичайната работна динамика. Започна да се подготвя за следващата сесия.
Момченцето, което идваше от близко село и с което работеше от известно време, щеше да почука на вратата всеки момент.
Подготви листове за оцветяване. Сред рисунките избра и една на пеперуда.
Малкият и майка му дойдоха с известно закъснение. Влетя с ентусиазъм и заподскача въодушевено
около психоложката: очичките му излъчваха лек дяволит блясък. „Вземи си дъвка!“, протягаше той едно
пакетче дъвки към нея. „Изтегли си една и
стисни силно!“. Хм, в тази инструкция се криеше и някакво вълнение,
очакване. Тя дръпна показващата се от пакетчето дъвка и почувства леко боцкане
между пръстите: това беше напрежение от електрически ток. Момченцето се
заливаше от смях – явно беше прилагал номера и с други хора и физиономиите на
изненада и подскачащо отдръпване на ръката предизвикваха луд смях у него!
Похвали й се, че играчката е подарък от брат му, който я купил от събора в
съседното село. Накар я да дръпне пак. „Не
искам повече – не ми харесва това боцкане от тока!“ – отказа на напористото
му подканяне с усмивка тя. Гласът й
прозвуча спокойно и категорично. Малкият не настоя повече и каза, че иска да
разглежда пеперуди в интернет. Щеше да е за втори път – това, да разглежда
буболечки с нея в интернет. Първият път не знаеше как да оцвети един бръмбар -
тя му помогна като му предложи да разгледа многото цветни изображения в гугъл и
да си избере окраска. Беше любознателно, будно, чувствително дете. Задаваше
въпроси, откриваше света за себе си и сега искаше отново да разглежда ярките
цветни изображения на насекоми. Какво, какво? - замига една лампичка в главата
й. Пеперуди. Пеперуди!? Съвпадението (?) светна в мозъка й и тя реши да е будна
за него и да наблюдава. В този момент си даде сметка, че онази, сутрешната
пеперуда, беше изчезнала от известно време. Да, ама не! Ето, пак я чу и видя да
пърха пред прозореца на кабинета. Детето също я видя. Днешната сесия беше ...
пеперудена.
При разговора
с майката по-късно установи, че темата с пеперудите беше започнала още преди четири дена: малкия задавал въпроси свързани с пеперудите, а бащата
отговарял, обяснявал и за какавидите, и за гъсениците. Синът му харесваше финия
свят на буболечките и го изследваше по свой, собствен начин.
Останала
насаме със себе си след последната сесия, психоложката започна да възстановява отделните
фрагменти “съвпадения” и да ги подрежда в цялостна
картина. Дори се сети, че сутринта й дойде на гости едно водно конче – намерило
сродна среда в живителната свежест на сутрешната роса сред цветята на терасата.
Беше създала пространство, в което влизаха фини същества като водното конче.
Днес беше доловила предварително света около малкото момченце, в който бе
фокусирано вниманието му към този момент, и му даде пространство да го
изследва.
Ясно си даваше
сметка, че днешната случка е поредното доказателство за невероятните и
безгранични способности, които имаме като човешки същества. Тези безгранични
способности започваха да се проявяват все по-често и по-силно, най-вече сега, в
днешния обкръжаващ ни свят, резониращ и адаптиращ се към променените по-високи
вибрационни енергийни честоти, идващи от Космоса. Времето на преход към
четириизмерност, в която съществуват синхроничности - пътепоказатели за връзка
с нашата душа. Време за пробуждане на закърнели сетива, чието развиване дава
възможност на всеки един човек за естествено сливане с вибрационните вълни на Живота му.
Жужи водно конче.
Пеперуда пърха с криле.
Детето се усмихва.
Няма коментари:
Публикуване на коментар